Termen valabilitate certificat fiscal

Ultimul mesaj:07-01-2015

 24-04-2012
Avatar
valentin
Vizitator
Buna ziua, fiti va rog amabili, care este termenul de valabilitate al certificatelor de atestare fiscala emise de catre autoritatile administratiei publice locale?
 24-04-2012
Notariat Professio
Bucuresti, Sector 1
Programări: 0724 379 450
Buna seara,

In conformitate cu dispoziţiile art. 113, alin (4) din OG nr. 92/2003 (Codul de procedură fiscală), certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult doua zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către contribuabil şi poate fi utilizat de contribuabil pe toata perioada lunii In care se emite.

Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau copie legalizată, oricărui solicitant.

Pentru înstrăinarea clădirilor, terenurilor sau mijloacelor de transport contribuabilul trebuie să aibă achitate toate obligaţiile bugetare datorate până la data de întâi a lunii următoare încheierii actului de înstrăinare (conform art. 254 alin. (7), art. 259 alin. (61) si art. 264 alin. (5) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare).

Prin urmare, dacă certificatul de atestare fiscală se eliberează între 25 - finele lunii în curs, el atestă achitarea obligaţiilor fiscale doar pana la sfârşitul lunii în curs sau până la data de întâi a lunii următoare eliberării, aşadar pentru înstrăinarea clădirilor/terenurilor/mijloacelor de transport certificatul este valabil numai în luna emiterii.

In anumite situaţii certificatul fiscal se poate elibera cu debite şi anume atunci când o persoană juridică urmează a fi desfinţată (dizolvare, lichidare) sau transformată (fuziune, absorbţie, divizare). In aceste cazuri operează o transmitere de patrimoniu, deci este firesc să fie preluate şi obligaţiile (pasivul). Cele două cazuri, înstrăinarea unui bun sau transmiterea unui patrimoniu nu se confundă nici juridic, nici din punctul de vedere al obligaţiilor fiscale: în primul caz, aceste obligaţii trebuie stinse potrivit principiului că înstrăinătorul trebuie să achite impozitul deoarece dobânditorul nu poate fi urmărit pentru datoriile restante ale altei persoane, iar în al doilea caz, se transmite partrimoniul ca universalitate de drept (drepturi şi obligaţii).

Notariat Professio
⌂ Bd. Ion Mihalache 26-28, Bucureşti, Sector 1, zona Piața Victoriei
☎ 0724 379 450
☉ Luni-Joi 9-16, Vineri 9-14
 24-04-2012
Avatar
valentin
Vizitator
va multumesc pentru raspunsul prompt si la obiect! o.O
 07-01-2015
Avatar
nely
Vizitator
locuiesc in Ilfov.am primit un teren in folosinta gratuita conform legii 15/2003 pt construirea unei locuinte proprietate personala.
am finalizat constructia ,am cadastru, intabulare toate actele etc.
acum vreau sa o vand dar administratia fiscala nu vrea sa-mi elibereze fiscal(precizez ca nu am datorii).ma trimit sa vorbesc cu primarul.ma obliga sa cumpar terenul
cum procedez sa-mi obtin fiscalul ? sa-mi vand casa?
ms
 07-01-2015
Notariat Professio
Bucuresti, Sector 1
Programări: 0724 379 450
Dacă o instituție refuză să vă elibereze un document pe care apreciați că ar trebui să-l elibereze conform legii, aveți posibilitatea să vă adresați instanței de contencios administrativ cu o cerere de obligare la emiterea actului administrativ.

Notariat Professio
⌂ Bd. Ion Mihalache 26-28, Bucureşti, Sector 1, zona Piața Victoriei
☎ 0724 379 450
☉ Luni-Joi 9-16, Vineri 9-14
Răspunde
Răspuns rapid



* Mesajul va fi public. Introduceți doar prenumele sau inițialele și nu publicați date cu caracter personal.

** Adresa de e-mail nu se publică.