Intrebari legate de procedurile notariale necesare pentru intregirea unei mostenire

Ultimul mesaj:15-05-2014

 15-05-2014
Avatar
C.Z.
Vizitator
Am cateva intrebari in legatura cu o mostenire de la tatal meu si sper ca ma puteti ajuta sa inteleg cum trebuie procedat: ce acte sunt necesare si ce acte trebuie intocmite.

La decesul bunicului meu patern (in anul 1982), tatal meu a mostenit 3/4 in cota indiviza dintr-un imobil (casa foarte veche cu teren) situat in Sectorul 3, iar restul de 1/4 a fost mostenit de a doua sotie a bunicului. Acest imobil a fost achizitionat de bunicul meu in anul 1935 si nu are nici un fel de imbunatatiri (fara apa curenta si gaze).

Tatal meu a decedat in 2005, iar eu am facut succesiunea si am calitatea de unica mostenitoare.

La data actuala, din punct de vedere al impozitului, acest imobil figureaza pe numele a doua persoane: 3/4 este pe numele meu, iar restul de 1/4 este pe numele celei de a doua sotii a bunicului (care a decedat in anul 2000).

A doua sotie a bunicului a avut un singur copil: un baiat dintr-o relatie anterioara casatoriei cu bunicul meu. Acest baiat - fratele vitreg al tatalui meu, este inca in viata si a facut succesiunea dupa mama sa la decesul acesteia, dar in masa succesorala nu a figurat aceasta cota indiviza de 1/4 din acest imobil.

Fratele vitreg al tatei doreste sa imi cedeze mie dreptul sau de mostenire pentru restul de 1/4 din acest imobil.

Intrebarile pe care le am pentru dumneavoastra sunt urmatoarele:

1. Se poate face o declaratie sau un al tip de document prin care fratele vitreg al tatei sa renunte la cota sa de mostenire din acest imobil in favoarea mea?

2. Care este cea mai simpla si rapida metoda pentru mine sa intregesc acesta proprietate pe numele meu?

3. Puteti sa ne ajutati cu intocmirea actelor necesare si cam cat ar dura intreaga procedura?

Va multumesc cu anticipatie pentru tot ajutorul si astept raspunsurile dumneavoastra.
 15-05-2014
Notariat Professio
Bucuresti, Sector 1
Programări: 0724 379 450
1. Fratele dvs. vitreg trebuie să facă un certificat suplimentar de moștenitor care să includă și cota de 1/4, deoarece dacă renunță sau dă o declarație de neacceptare, nu veți veni dvs. la moștenire (deoarece nu aveți vocație succesorală concret față de mama vitregă).

2. Cel mai rapid este ca fratele să vă facă un act de donație sau un alt tip de act de transfer al proprietății, după ce a obținut certificatul suplimentar de moștenitor.

3. Da, însă certificatul suplimentar de moștenitor va trebui obținut de către fratele vitreg de la notarul public care i-a eliberat primul certificat. Dacă nu a dezbătut încă moștenirea de pe urma mamei sale și nu deține un certificat de moștenitor, se poate adresa și biroului nostru.

Eliberarea certificatului de moștenitor suplimentar durează în jur de o săptămână, după care, pentru a putea face actul de transfer al proprietății, va trebui înscris în cartea funciară, operațiune care durează 10 zile. După 10 zile, când fratele vitreg obține încheierea de intabulare de la cartea funciară, vă puteți adresa biroului nostru pentru a perfecta contractul de donație (sau vânzare etc.) - dacă toate actele sunt în ordine, acestă procedură durează în jur de 3-4 zile.

Notariat Professio
⌂ Bd. Ion Mihalache 26-28, Bucureşti, Sector 1, zona Piața Victoriei
☎ 0724 379 450
☉ Luni-Joi 9-16, Vineri 9-14
 15-05-2014
Avatar
C.Z.
Vizitator
Buna ziua,

Va multumesc mult pentru raspuns. Ii voi comunica fratelui vitreg al tatei ca sa putem începe procedura.

Încă o întrebare: ce acte vor fi necesare in cazul in care decidem sa facem un contract de vânzare cumpărare? (Am citit undeva ca uneori transferul unei proprietăți prin Donație poate fi contestat de alți membrii ai familiei.)

Cu stima si multe mulțumiri
 15-05-2014
Notariat Professio
Bucuresti, Sector 1
Programări: 0724 379 450
Sunt necesare aceleași acte ca și la donație, respectiv:

- acte de identitate părţi;
- acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
- certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;
- documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
- extrasul de carte funciară, care se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
- certificat de urbanism.

Notariat Professio
⌂ Bd. Ion Mihalache 26-28, Bucureşti, Sector 1, zona Piața Victoriei
☎ 0724 379 450
☉ Luni-Joi 9-16, Vineri 9-14
Răspunde
Răspuns rapid



* Mesajul va fi public. Introduceți doar prenumele sau inițialele și nu publicați date cu caracter personal.

** Adresa de e-mail nu se publică.