Ce acte imi trebuie ca sa vand un apartament

Ultimul mesaj:21-03-2013

 15-03-2013
Avatar
bogdan
Vizitator
Buna ziua am si eu o nelamurire,am un imobil de vanzare pe care sant proprietar de drept din care e format din 2 camere confort 3 pe o suprafata 27mp si cand am cumparat apartamentul am facut intabularea si cadastru,mai e nevoie sa-l mai fac cand il vand?
Mai o intrebare daca il vand prin agentie cum platesc comisionul?din valuarea apartamentului[sa zicem 23000 euro] sau are agentia un comision aparte si care ar fi acesta?si ce taxe trebuie sa mai platesc la stat?Dar daca mi-l vand singur fara agentie ce acte imi trebuie si ce trebuie sa platesc la stat?
 21-03-2013
Notariat Professio
Bucuresti, Sector 1
Programări: 0724 379 450
Daca imobilul a fost intabulat pe numele dvs.nu mai trebuie sa mai faceti inca o data intabularea. Este valabila incheierea de intabulare pe care o aveti. Daca il vindeti prin intermediul unei agentii imobiliare, aceasta va poate percepe un comision care difera in functie de agentia respectiva.
Oricum veti vinde (singur sau prin intermedierea unui agent imobiliar, ca vanzator, va trebui sa platiti impozitul catre stat asupra veniturilor din transferul proprietatii, iar cumparatorul va achita onorariul catre notar si taxa catre ocpi (oficiul de cadatru si publiciate imobiliara). Actele necesare sunt aceleasi ca pentru orice vanzare:
-acte de identitate părţi;
-acte de proprietate asupra imobilului ce face obiectul tranzacţiei (după caz: contract vânzare-cumpărare, contract de donaţie, proces-verbal de predare-primire, act vânzare-cumpărare autentificat, sentinţă/decizie civilă definitivă şi irevocabilă, titlu de proprietate, certificat de moştenitor etc.);
-certificat fiscal pe numele proprietarului, eliberat de Administraţia Financiară competentă, din care să rezulte că proprietarul este la zi cu plăţile către Stat. Administraţia Financiară competentă este cea la care se plăteşte impozitul anual pentru imobilul respectiv. Certificatul fiscal este valabil numai până la sfârşitul lunii în curs. În situaţia înstrăinării dreptului de proprietate asupra unui bun aflat în coproprietate, organul fiscal emite certificate de atestare fiscală fiecărui proprietar, proporţional cu cota-parte de proprietate indiviză a acestuia, astfel încât la înstrăinarea întregului bun aflat în coproprietate se impune să se solicite tuturor coproprietarilor certificate de atestare fiscală, pentru cota deţinută de fiecare dintre ei;
-documentaţia cadastrală a bunului imobil (fişa bunului imobil şi planul de amplasament, respectiv planul releveu), întocmită de un expert cadastral autorizat;
-extrasul de carte funciară se obţine prin intermediul biroului notarial şi este valabil 10 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii;
-în cazul apartamentelor, adeverinţa eliberată de asociaţia de proprietari sau locatari care sa arate că proprietarul este la zi cu datoriile faţă de aceasta (întreţinere, cheltuieli, reparaţii, cheltuieli comune etc.). Adeverinţa nu este necesară în cazul în care cumpărătorul consimte să preia eventualele debite existente;
-în cazul terenurilor, certificat de urbanism;

Notariat Professio
⌂ Bd. Ion Mihalache 26-28, Bucureşti, Sector 1, zona Piața Victoriei
☎ 0724 379 450
☉ Luni-Joi 9-16, Vineri 9-14
Răspunde
Răspuns rapid



* Mesajul va fi public. Introduceți doar prenumele sau inițialele și nu publicați date cu caracter personal.

** Adresa de e-mail nu se publică.